Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKittell, Jack E.
InstitutionNebraska Univ., Lincoln.
TitelComposition in the Elementary School: A Statement of Viewpoints and a Proposal.
Quelle(1968), (106 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliographies; Communication Skills; Cultural Context; Educational Objectives; Elementary Education; Learning Experience; Self Actualization; Self Expression; Symbolic Language; Teacher Education; Writing (Composition); Written Language
AbstractThis report proposes that the entire basis of composition be reconsidered in terms of total communication--starting with culture (the total interaction of humans) and progressing to the recognition of writing as a symbol system valuable in expressing and ordering the self. Included in the report are discussions of (1) the relationship of written language to culture and communication; (2) types of learning in general, as well as specifically applied to communication and language learning; (3) purposes, objectives, and intentions of teaching composition at the elementary school level; (4) general organization--guidelines for and samples of implementation, and references useful in establishing a composition program; and (5) a proposed pattern for teacher education with extensive bibliographies and outlines for courses in extrinsic instruction (e.g., literature, psychology, and philosophy) and intrinsic instruction (e.g., a composition methods course.) (MF)
AnmerkungenNebraska Curriculum Development Center, Andrews Hall, University of Nebraska, Lincoln, Nebraska 68508 ($2.00). Make checks payable to Univ. of Nebraska
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: