Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrancis, Barbara
InstitutionCornell Univ., Ithaca, NY.
TitelThe Status of Women at Cornell.
Quelle(1970), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdmission (School); Females; Financial Support; Higher Education; Social Bias; Social Discrimination; Women Faculty
AbstractThe purpose of this report is to point out some of the discriminatory policies and attitudes which "tend to make the Cornell environment a difficult place for young women to achieve the personal and intellectual maturity necessary for lifelong active participation in today's society." The report opens with an excerpt from a paper by a Junior describing her campus experiences, which include strong criticisms of student, faculty, and institutional attitudes toward women. The report then details discriminatory practices in admissions policies, financial aid and housing. It suggests the provision of day-care centers, the need for sex education and a change in university clinic policy, a change in counseling practices, and the need for exposure to more female faculty members and women in positions of responsibility in administration to help change conventional stereotypes and expectations. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: