Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHass, Wilbur A.
InstitutionNational Lab. on Early Childhood Education , Chicago, IL. Early Education Research Center.
TitelPerception Versus Cognition in Linguistic Theory and Developmental Psychology.
[Report No.: Doc-70706-WG-16
Quelle(1970), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Child Language; Cognitive Processes; Developmental Psychology; Language Acquisition; Linguistic Theory; Models; Perception; Phonology; Psycholinguistics; Semantics; Syntax
AbstractThe author calls attention to a basic split between perception and cognition that psychologists or linguists tend to make either explicitly or implicitly. There is some psychological evidence to substantiate, at least for higher developmental levels, the functional importance of this split. The chief problems for psycholinguistics which arise out of it are: how to know when to resist the pressure toward isomorphic descriptions of aspects of language which lie at different places relative to perception/cognition, and how to deal with the relation between development in both kinds of operations and the nature of language development. The author discusses current views and concludes with a list of references. (AMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: