Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoyer, Jerome L.; Anderson, Floyd L.
InstitutionMinneapolis Public Schools, Minn. Work Opportunity Center.
TitelMarketing and Merchandising, Course Description.
Quelle(1969), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAnnotated Bibliographies; Course Descriptions; Course Objectives; Curriculum Guides; Disadvantaged Youth; Distributive Education; Dropout Programs; Educational Innovation; Individualized Instruction; Marketing; Motivation Techniques; Out of School Youth; Teaching Methods; Unemployment
AbstractThis course description was developed by educators for use at the Work Opportunity Center which was established to teach high school dropouts and/or hard-core unemployed youth. The ultimate objectives of the marketing and merchandising curriculum are to prepare students for careers in distribution and to assist them in graduating from high school. Instruction includes topics on retailing, the sales process, and human relations on an individualized basis conducted in an innovative atmosphere of "learning by doing." Features of this course description include a program evaluation, an annotated bibliography, a summary of teaching techniques and materials, and case studies. Related documents are available as VT 011 518-VT 011 533 in this issue. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: