Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHatch, Evelyn
InstitutionSouthwest Regional Educational Lab., Inglewood, CA.
TitelFour Experimental Studies in Syntax of Young Children.
Quelle(1969), (109 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBeginning Reading; Child Language; Early Childhood Education; Kindergarten; Language Acquisition; Language Learning Levels; Language Patterns; Language Skills; Nouns; Primary Education; Pronouns; Reading Instruction; Reading Readiness; Sequential Learning; Syntax; Textbook Evaluation; Textbooks
AbstractThis document reports an investigation of the developmental changes in the use of certain syntactic structures by white, monolingual, middle class five- and seven-year-olds, and of the differences between the syntax of young children and that used in beginning reading textbooks. Approximately half of the publication presents the methods and results of four separately designed experiments: (1) mass and count noun responses of young children, (2) pronoun case preference of young children, (3) comprehension of time connectives by young children, and (4) comprehension of conditional structures by young children. Other findings reported are that, in the presentation of syntactic structures, reading books followed neither a pedagogically-determined sequence nor one which paralleled the child's language development. It is recommended that new structures be systematically introduced orally, but not be presented in the reading texts until the child can understand and use them. Included are statistical tables, a list of references, and results of other relevant studies. (MF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: