Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJacobs, Stanley S.
InstitutionAmerican Educational Research Association, Washington, DC.; Pittsburgh Univ., PA.
TitelConfidence-Weighting as a Scoring Technique.
Quelle(1970), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Students; Measurement; Measurement Instruments; Measurement Techniques
AbstractThe study investigated the measurement technique called confidence-weighting, wherein an examinee indicates what he believes is the correct answer and also how certain he is of the correctness of his answer. It was concerned specifically with the effects of two levels of penalty on the unwarranted expression of confidence, the personality correlates of confidence-weighting and the effects on test statistics of confidence-weighting. Seventy-two subjects were administered a 130 item multiple choice test under confidence-weighting instructions. All subjects completed the California Psychological Inventory. Results included: (1) no significant effects or interaction attributable to level of penalty or sex; (2) the expression of confidence in one's objective test responses is contaminated by a general personality factor; and (3) no significant increase in test reliability as a result of confidence-weighting. (Author/TL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: