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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This pilot study investigated (1) the extent scanning speed can be improved through practice, (2) the learning strategies students use in attempting to improve their scanning, and (3) differences between scanning rate for stimuli presented orally and visually. Subjects were advanced college students with average reading skills. Each subject was either auditorially or visually presented with one of three target phrases; then he was presented with 600-word passages with target phrases randomly embedded. Each subject was given 80 trials. The time required to find the target phrase and make the indicated response was recorded. At the end of each trial, the subjects reported the strategies they used. Trials in which the subject averaged .75 seconds per line or longer were scored as misses. All subjects tested improved their rate of scanning between initial and final sessions. No significant differences were found between scanning speeds and auditory and visual stimuli. Strategies used by students are listed. Diagrams, graphs, and references are included. (WB)
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Maxwell, Martha J.: Effects of Practice and Learning Strategies on Speed of Scanning for Phrases in Meaningful Material. 1969.
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