Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKraus, Richard G.
TitelRecreation and the Schools. Guides to Effective Practices in Leisure Education and Community Recreation Sponsorship.
Quelle(1964), (319 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAttitudes; Community Services; Educational Objectives; Leisure Time; Local Legislation; Program Development; Recreation Finances; Recreation Legislation; Recreational Facilities; Recreational Programs; School Community Relationship
AbstractThe main feature of this book is an analysis of organized recreational programs including their development and future. The use of leisure time problem, provisions for leisure education in the public schools, and community-school recreation programs are discussed. One chapter of the book is devoted to reviews of some effective school sponsored recreation programs. The author concludes with a discussion regarding the developing patterns of cooperation between schools and recreational departments. Also included are the results of 5 surveys about attitudes and practices in recreation. These surveys were conducted in 1962 and 1963 by the author and are referred to several times in the text. (DB)
AnmerkungenThe MacMillan Company, 60 Fifth Avenue, New York, N. Y. 10011 ($6.50)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: