Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKerr, Donald A.
InstitutionNevada Univ., Reno. Dept. of Art.
TitelArt Education as Perceptual Re-Training: A Report on the Sherman (Flash Lab) Method.
Quelle(1969), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Art Education; Behavioral Sciences; Biological Sciences; Figural Aftereffects; Freehand Drawing; Generalization; Kinesthetic Perception; Laboratory Procedures; Lighting; Perceptual Development; Space Orientation; Teaching Methods; Visual Discrimination; Visual Perception
AbstractThe "Flash Lab" method of teaching the elementary fundamentals of drawing, a system based on the psychology of perception, the behavioral sciences, and the biological sciences, was developed to help correct common errors which beginning students make, such as inability to generalize, lack of proportional relationships, misjudgement due to depth, poor brightness discrimination, and little sense of unity or composition. The 16-week "Flash Lab" program is divided into three major phases (the Flash Phase, the Transitional Phase, and the Final Phase) in which students are subjected to varying times in darkness, varying compositions flashed before them, and varying degrees of light and time allowed for drawing. The program has been introduced into the University of Nevada's introductory art curriculum and has been found to teach students to react to any visual array in terms of the monocular cues of position, size, and brightness. [Not available in hard copy or microfiche due to marginal legibility of original document.] (SP)
AnmerkungenDonald A. Kerr, Dept. of Art, University of Nevada, Reno, Nevada 89507
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: