Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStoren, Helen F.
TitelThe Disadvantaged Early Adolescent: More Effective Teaching.
Quelle(1968), (117 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Disadvantaged Youth; Discipline Problems; Junior High School Students; Junior High Schools; Motivation Techniques; Secondary School Teachers; Teacher Education; Teaching Methods
AbstractAddressed to future teachers, this treatment of the junior high school years contains records of teachers presently in the field. Chapter 1 summarizes the characteristics of disadvantaged youth. Chapter 2 deals with the problems of establishing rapport, motivation, and discipline. Chapter 3 focuses on diagnosing the students' needs and readiness. Chapter 4 examines the selection and organization of the content of the academic experience. Chapter 5 deals with the methods used for presenting the content, the importance of structure, flexible planning, and discussion techniques. Each chapter ends with questions for discussion and suggested readings. The eiplogue includes material obtained over three years of operation of the Bridge Project, a preservice teacher education project at Queens College. (EM)
AnmerkungenMcGraw-Hill Book Co., New York, N.Y. ($2.95)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: