Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClarke, Howard
InstitutionNational Council of Teachers of English, Champaign, IL.
TitelThe Oedipus Films: A Review
Quelle54 (1965) 7, S.592-600 (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAudiovisual Aids; Classical Literature; Drama; Educational Media; English Instruction; Greek Civilization; Humanities Instruction; Instructional Films; Literary Criticism; Literature Appreciation; Literature Reviews; Secondary School Students
AbstractA critical review of Bernard Knox's literary analysis of Sophocles'"Oedipus the King" in a four-lesson film series is offered largely as a "warning" to high school teachers. Central to the criticism is the author's belief that Professor Knox has imposed a reductive and marginal interpretation on the play which tends to obscure rather than enlarge the student's understanding. His interpretation of a selected portion of a choral ode is harshly criticized for inadequately providing the basis for his simplistic appraisal of the meaning behind the play. Further commentary is directed to Sophocles' Athens, Oedipus' heroic search, prophets and prophencies, Oedipus and Apollo's prophecy, Oedipus as a man of destiny, and divergent interpretations. (RL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: