Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFriedman, Bernard
InstitutionCambridge Conference on School Mathematics, Newton, MA.
Titel[Geometry Through Symmetry, Cambridge Conference on School Mathematics Feasibility Study No. 32.]
Quelle(1969), (58 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Mathematics; Geometric Concepts; Geometry; Grade 8; Instruction; Instructional Materials; Resource Materials; Secondary School Mathematics
AbstractThese materials were written for the use of a class of eighth grade high ability students in a four week course sponsored by Educational Services Incorporated on the Stanford campus. They represent a practical response to the proposal by the Cambridge Conference of 1963 that geometry be taught by vector space methods. Instead of using vector methods, these materials represent an attempt to obtain the geometrical properties of figures from proofs and arguments about their symmetry properties. These notes contain instructional materials on such mathematical concepts as reflection in the plane, perpendicularity, central symmetry, translation of the plane, and rotation. In addition, these notes contain definitions, exercises, and summaries of results obtained in class. [Not available in hardcopy due to marginal legibility of original document.] (RP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: