Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDavis, R.
InstitutionCambridge Conference on School Mathematics, Newton, MA.
Titel[Probability, Cambridge Conference on School Mathematics Feasibility Study No. 7.]
Quelle(1969), (61 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterElementary School Mathematics; Instruction; Instructional Materials; Probability
AbstractThese materials were written with the aim of reflecting the thinking of the Cambridge Conference on School Mathematics (CCSM) regarding the goals and objectives for school mathematics. They represent a practical response to a proposal by CCSM that some elements of probability be introduced in the elementary grades. These materials provide children with a variety of activities involving probability and statistics in a laboratory setting. Opportunities are provided for children to gain experiences in various types of situations - performing experiments, recording data, graphing experimental data, determining mathematical models for chance events, and computing. The experiences described in this report are intended to give students the opportunity to become familiar, by direct experiment, with important probability concepts before they are to be studied at a more sophisticated level. [Not available in hardcopy due to marginal legibility of original document.] (RP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: