Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFay, Leo C.
InstitutionNational Education Association, Washington, DC. Association of Classroom Teachers.
TitelReading in the High School. What Research Says to the Teacher #11.
Quelle(1956), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttitudes; Content Area Reading; Developmental Reading; High Schools; Reading Comprehension; Reading Programs; Remedial Reading; Structural Analysis; Teacher Education; Vocabulary Development
AbstractOrganizational procedures and principles underlying a high school reading program are presented. The proposed developmental reading program involves creating positive attitudes toward reading and directing growth in vocabulary, word form mastery, all phases of comprehension and interpretation, reading speed, and oral reading. Practical application of reading skills in the content area subjects is stressed, and the need for total teacher involvement in the reading program is pointed out. Suggestions for appropriate remedial reading services are listed. Special emphasis is placed on evaluation of the total reading program and on the need for preparation of reading teachers. References are included. (RT)
AnmerkungenAssociation of Classroom Teachers, National Education Association, 1201 Sixteenth St., N.W., Washington, D.C. 20036 ($0.25)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: