Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGray, Susan W.
InstitutionGeorge Peabody Coll. for Teachers, Nashville, TN. Demonstration and Research Center for Early Education.
TitelSelected Longitudinal Studies of Compensatory Education--A Look from the Inside.
Quelle(1969), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Compensatory Education; Evaluation; Intervention; Literature Reviews; Longitudinal Studies; Research Problems
AbstractThis document, prepared for a symposium on preschool compensatory programs, makes preliminary comments on the difficulty of program assessment and tight experimental design, on the necessity of in-depth involvement, and on the need for vigilance in maintaining an experimental condition. A number of studies in preschool intervention are reviewed and evaluated. Among these are the Skeels (1966) 21-year followup study on institutionalized, retarded children, the Klaus and Gray study (1968-69) involving low income Negroes in the upper South in a summer and home-visit followup program, and Weikart's study (1967) utilizing 2-1/2 hour morning sessions and afternoon home visits. Two curriculum comparison studies (Weikart, 1969 and Karnes, 1969) and a study of comparative kindergarten conditions for rural children are also discussed. (MH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: