Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMaine Township Diagnostic and Remedial Learning Center, Park Ridge, IL.
TitelModalities Training File; Title III ESEA.
Quelle(1967), (223 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Auditory Perception; Behavior; Comprehension; Exceptional Child Education; Expressive Language; Learning Disabilities; Memory; Perceptual Motor Learning; Psycholinguistics; Psychomotor Skills; Reading; Receptive Language; Remedial Instruction; Space Orientation; Spelling; Tactual Perception; Teaching Methods; Visual Perception
AbstractA compilation of ideas and teaching methods to be used for remediation of learning problems is presented with skills coded to four different colors of paper. Auditory skills, visual skills, and auditory-visual association (all three both receptive and expressive) are discussed as are non-verbal skills. The stated purposes of this type of compilation are as follows: to increase the teacher's awareness of the learning process, to aid in identification of those with learning problems, to train teachers to develop and use remedial teaching and compensatory learning techniques, to create new curriculum ideas and instructional materials, and to establish a learning resource center for instructional materials. (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: