Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrawford, Lucy C.
InstitutionVirginia Polytechnic Inst., Blacksburg.
TitelA Competency Pattern Approach to Curriculum Construction in Distributive Teacher Education. Final Report of Research Project, Vol. V.
Quelle(1969), (250 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCharts; Curriculum Development; Curriculum Research; Distributive Education; Distributive Education Teachers; Instructor Coordinators; Job Skills; National Surveys; Occupational Information; Occupations; Retailing; Task Analysis; Teacher Education; Teaching Skills
AbstractThis study involved all distributive education state supervisory and teacher education personnel in the United States, 48 distributive education teacher coordinators, and 400 distributive workers at entry, supervisory, and management levels. This document, Volume V, is the final volume in the report of the project, and includes final reports of Phases II and III of the study. The critical tasks, competencies needed to perform the tasks, and a cross-tabulation of competencies needed by workers are presented for selected categories of department and variety stores in Volume II (VT 005 974), food stores, service stations, and wholesaling in Volume III (VT 005 975), and hotel-motel and restaurants in Volume IV (VT 005 976). Volume I (VT 005 973) includes a philosophy of distributive education, the critical tasks of high school distributive education teacher coordinator, the professional competencies needed to perform the critical tasks, the technical competencies needed to develop identified competencies of selected distributive workers, and a cross tabulation of competencies needed by selected distributive workers. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: