Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, Marvin
InstitutionNational Council of Teachers of English, Champaign, IL.
TitelPoetry and Freshman Composition.
Quelle15 (1964) 1, S.1-5 (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Freshmen; Creative Writing; Curriculum Enrichment; English Instruction; Instructional Innovation; Literary Criticism; Literature Appreciation; Poetry; Student Writing Models; Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Skills
AbstractContemporary poetry can be of value in the study of composition as a model of careful, concise, and effective use of language. Students can observe and, hopefully, imitate the poet's precise use of (1) vocabulary, (2) supporting materials, (3) introductions and conclusions, (4) transitional words and phrases, and (5) a variety of types of diction and of styles. The comparison of poetry and composition may lead students to believe that creative writing and composition are not necessarily separate pursuits. The works of several poets and a few anthologies are recommended for use in the classroom, and two poems and one short piece of fiction are briefly analyzed as examples. (WB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: