Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBhaerman, Robert D.
InstitutionAmerican Federation of Teachers, Washington, DC.
TitelThe Role of the AFT in Teacher Education, QuEST Papers Series, #1.
Quelle(1969), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeacher Associations; Teacher Education
AbstractThe American Federation of Teachers (AFT) should reexamine the criteria for teacher education which it stated in a resolution 10 years ago. It should explore its relationship to trends in the field: they are toward interdepartmental and interagency cooperative planning of teacher education programs; longer preparation periods; shifts in emphasis within the format and sequence of professional training; graduate education and internships; the development of conceptual models for teacher education; and innovations in the use of technology and specialization programs. In exerting a force for improvement, three coordinated approaches for fulfilling the AFT role are open: action programs, collective bargaining, and legislative activities. (JS)
AnmerkungenAmerican Federation of Teachers, Department of Research, 1012 14th Street, N.W., Washington, D.C. 20005 ($0.20)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: