Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMurphy, Judith
InstitutionEducational Facilities Labs., Inc., New York, NY.
TitelMiddle Schools. Profiles of Significant Schools.
Quelle, (67 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArchitectural Character; Building Design; Design Preferences; Educational Facilities Design; Educational Innovation; Facility Case Studies; Flexible Facilities; Middle Schools; School Buildings
AbstractFollowing a consideration of the middle school and the educational concepts involved, profiles are presented of eleven middle schools designed with a sense of innovation, adaptability, and matching institutions to the needs and potentials of children. Some of the schools are wholly committed to innovation from team teaching to ultimate nongradedness, but others follow fairly conventional classroom patterns for the present. The descriptions emphasize why the schools were designed as they were, and how they were designed and built. Schematics and photographs are included along with an evaluation of the schools relative to the programs for which they were planned. (FS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: