Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUsdan, Michael D.
InstitutionCenter for Urban Education, New York, NY.
TitelNew York City and the Politics of School Desegregation; Edited from a Study by David Rogers with Faith Kortheuer and Roslyn Mensel.
Quelle(1968), (278 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrative Organization; Boards of Education; Bureaucracy; City Government; Community Organizations; Community Relations; Decision Making; Educational Change; Neighborhood Schools; Organizations (Groups); Political Influences; Public Schools; Residential Patterns; School Desegregation; School Districts; School Policy; Teachers; Urban Demography; Urban Schools; Whites; New York (New York)
AbstractThis document is an abridged version of a longer study of the New York City school system which has been published under the title "110 Livingston Street" (see UD 007 624). Discussed here are New York City's struggle over school desegregation, the Board of Education and its top decision makers, and the demographic and housing patterns in the city. Also included are chapters on the neighborhood school issue, civil rights organizations, the "moderates," and the relationship between the Board and the city government. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: