Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inToole, Patrick F.
TitelA Comparison of ESEA Title II Perceptions and Preferences between Selected States' and Usoe ESEA Title III Staff Members.
Quelle(1969), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Administrators; Conformity; Creativity; Decentralization; Educational Improvement; Educational Objectives
AbstractThe central question in this study was: can staff members responsible for administering ESEA Title III (Projects to Advance Creativity in Education, PACE) in five states comprehend PACE intents in a manner comparable to that of the United States Office of Education (USOE) staff responsible for the national administration of the act? It was hypothesized that there would be greater conformity to USOE jury-judged PACE intents, with the higher one proceeding up the PACE responsibility ladder from state-regional PACE implementors to USOE PACE administrators. Computer programs for analysis of data are reported in detail, and the results are generally the reverse of those hypothesized. Possible explanations were seen in (1) out-group motivational set for acceptance, (2) power-periphery search for increased power through conformity, and (3) the use of maximum discretionary authority in higher education. (BP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: