Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPoll, Richard D.
InstitutionOffice of Education (DHEW), Washington, DC.
TitelEducation for Freedom and World Understanding; A Report of the Working Committees of the Conference on the Ideals of American Freedom and the International Dimensions of Education (Washington, D.C., March 26-28, 1962).
[Report No.: OE-10016
Quelle(1962), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConference Reports; Curriculum Development; Democracy; Education; Educational Objectives; Educational Responsibility; Federal Government; Instructional Materials; School Community Relationship; Teacher Effectiveness
AbstractA summary of a conference attended by 140 participants presents the consensus of these representatives. Discussed were such issues as the fundamentals of freedom, efforts to strengthen the dedication to the ideals of freedom through the improvement of curriculum, teaching materials, and teacher effectiveness, the promotion of closer school-community relations, and the educational role of the Federal government. Long range objectives were also developed. The conference addresses of Sterling M. McMurrin, Philip H. Coombs, and Abraham Ribicoff are included. (NH)
AnmerkungenSuperintendent of Documents, U.S. Government Printing Office, Washington, D.C. 20204 ($.30).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: