Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHyndman, Roger (Hrsg.)
InstitutionNational Council of Teachers of English, Champaign, IL.
TitelModern Poetry in the Classroom.
Quelle(1963), (64 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterContent Analysis; Critical Reading; Discussion (Teaching Technique); English Instruction; Figurative Language; Language Rhythm; Language Styles; Literary Criticism; Literary Devices; Literary Discrimination; Literature; Literature Appreciation; Poetry; Reading Comprehension; Secondary Education; Teaching Methods; Twentieth Century Literature
AbstractIndividual approaches to the reading and study of 14 modern poems that have proved their worth and appeal to adolescents are offered in this publication. The poems--by such poets as Marianna Moore, Stephen Spender, W.H. Auden, Wallace Stevens, and Robinson Jeffers--are reprinted; and each is followed by a discussion in which a high school teacher explains his reasons for teaching the poem, partially explicates it, and comments on techniques that he has found to be successful in teaching that particular poem. (LH)
AnmerkungenNational Council of Teachers of English, 508 South Sixth Street, Champaign, Ill. 61820 (Stock No. 37203, $1.25).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: