Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLodge, Helen; und weitere
InstitutionCalifornia Association of Teachers of English, Redlands.
TitelThe Discipline of English--A Reaffirmation.
Reprint.
Quelle4 (1968) 1, S.30-7 (9 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Instruction; Elementary Education; English Curriculum; English Instruction; Integrated Curriculum; Language; Language Arts; Literature; Secondary Education; Writing (Composition)
AbstractWidespread interest in English instruction and differing opinions about effective curriculums and useful materials indicate a need for a rationally conceived framework for the teaching of English as a unified discipline. The interrelatedness of the divisions of the discipline sustain the unity: language includes the structures and varieties of English; composition is concerned with the disciplined formation of thoughts in language; and literature emphasizes the most memorable forms of composition. This interrelation should be stressed in each grade, with increasing specilization from junior high school through college, at which point a review of basic integrations is particularly necessary for prospective teachers. The teaching of English as a discipline is not accomplished through curriculums which separate composition and literature, for instance, or classes designed with particular emphases; but rather through concentration on utilitarian, artistic, and imaginative uses of language, composition, and literature, and through the teacher's responsiveness to new materials, new methods, research, and experimentation. (JS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: