Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFoley, Walter J.
TitelConceptual Problems.
Quelle(1968), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Decision Making; Education; Educational Objectives; Educational Programs; Evaluation Methods; Information Needs; Information Utilization; Input Output Analysis; Systems Approach; Systems Concepts
AbstractA systems theory approach to information requirements in education and in evaluation strategies is applied to decision making. Educational decision making itself involves long range planning, system structuring to implement goals, system allocation (cost), and system monitoring which provides the feedback. Each level requires differential information about such classification areas as curriculum, pupil, staff, finance, facility, and community. For the evaluation process a methodology is proposed that meets information needs by providing (1) data elements based on a common definition of each category, (2) a "picture of the relationships between data content across classification areas," (3) information on multiple questions across these areas, and (4) alternatives of cost, practice, and procedure. This theoretical structure is applied to both the evaluative and the decision-making process in educational programs. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: