Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenStone, George Winchester, Jr. (Hrsg.)
InstitutionModern Language Association of America, New York, NY.
TitelIssues, Problems, and Approaches in the Teaching of English.
Quelle(1961), (246 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEnglish Curriculum; English Education; English Instruction; Language Acquisition; Language Instruction; Language Usage; Literary Criticism; Literature; Literature Appreciation; Oral English; Program Development; Semantics; Teacher Education; Writing (Composition); Writing Skills
AbstractEssays and reports useful to English teachers are collected under four headings: (1) "Issues and Problems" contains a 1959 report on the basic issues of teaching English, the Report of the Language Committee of the School and College Conference on English (April 1940), and the Report of the Literature Committee of the School and College Conference on English (April 1942). (2) "Language and Writing" presents six essays by Charles Fries, John S. Kenyon, J. B. Greenough, and G. L. Kittredge on the fundamentals of teaching writing, and a 1945 report of the Modern Language Association (MLA) Commission on Trends in Education. (3) "Literature" contains an MLA report, "Literature in American Education," and essays by J. L. Lowes, Thomas De Quincey, and Erich Auerbach. (4) "A Program of Action" describes the English program designed by members of the Conference on Basic Issues in the Teaching of English (1959) to test hypotheses in literature, writing, and teacher preparation and to involve all members of the profession. (LH)
AnmerkungenNational Council of Teachers of English, 508 South Sixth Street, Champaign, Illinois 61820 (Stock No. 03301; $4.50 nonmembers, $4.00 members).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: