Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteffe, Leslie P.; Parr, Robert B.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelThe Development of the Concepts of Ratio and Fraction in the Fourth, Fifth, and Sixth Years of the Elementary School.
Quelle(1968), (52 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Cognitive Development; Concept Formation; Elementary School Mathematics; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Mathematical Concepts; Number Concepts; Wisconsin
AbstractSix tests were constructed, four on a pictorial level and two on a symbolic level, to measure the performance of fourth-, fifth-, and sixth-grade children, in three different ability groups, on problems concerning ratios or fractions. Two variables were of interest in the four tests on a pictorial level: (a) "equal" ratio situations vs. "equal" fraction situations, and (b) missing numerator vs. missing denominator. The two levels of the two variables of interest defined the four tests: (1) "equal" ratios with a missing numerator, (2) "equal" ratios with a missing denominator, (3) "equal" fractions with a missing numerator, and (4) "equal" fractions with a missing denominator. All four tests involved reductions. Variable (b) defined the two tests on a symbolic level. Very low correlations between the pictorial and symbolic tests indicated that a different understanding was required for each; the authors suggest a number of steps that may be taken to develop appropriate abilities in children. (GR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: