Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIngalls, Lucille
TitelThe Indianapolis Center: Report on Teacher Preparation Program for Indianapolis Pre-School Centers.
Quelle37 (1965) 1, S.9 (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterConsultants; Disadvantaged; Field Experience Programs; Group Dynamics; Institutes (Training Programs); Preschool Education; Social Workers; Teacher Education; Training Methods; Indiana; Indiana (Indianapolis)
AbstractDescribed is a training institute for teachers and school community workers who would be working in preschool centers. Trainees spent their mornings doing their field work in a Head Start classroom and afternoons in discussion groups with their instructors. Consultants from various disciplines addressed the training group. The school community workers also contacted relevant agencies who might recommend potential preschool children. An atmosphere of mutual cooperation and communication was encouraged by the institute leaders as a means of developing cohesion, and group dynamics sessions helped to ventilate anxieties and stresses. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: