Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGardner, John W.
InstitutionAmerican Council on Education, Washington, DC.
Titel[The University's Role in Urban Affairs.]
Quelle(1969), (6 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEducational Objectives; Educational Resources; Higher Education; Research; Social Environment; Urban Environment; Urban Universities
AbstractUniversities have either ignored or made only piecemeal attempts to solve the gravest domestic problem in US history, the urban crisis. Although institutional barriers, such as specialized or entrenched interests, ignorance of municipal complexities, and faculty prerogatives and research habits, hinder active off campus involvement, academic priorities should and can be reshuffled to focus attention on the significant intellectual questions and specific technical needs of the city. Presently existing reservoirs of faculty and student talent and concern could be tapped for "urban task forces" that would cooperate with or help create local urban coalitions. By forming new relationships with other community elements, universities could render the nation, and probably themselves, a great service. (JS)
AnmerkungenAmerican Council on Education, 1785 Massachusetts Ave., N.W., Washington, D.C. 20036
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: