Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBateman, Barbara D.
TitelTemporal Learning. Dimensions in Early Learning Series.
Quelle(1968), (96 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChild Development; Cognitive Development; Concept Formation; Elementary Education; Evaluation Methods; Exceptional Child Education; Home Instruction; Instructional Materials; Learning Disabilities; Preschool Education; Primary Education; Student Evaluation; Teaching Guides; Teaching Methods; Time; Time Perspective
AbstractDesigned to minimize time and cost to teachers and parents, the paperback emphasizes both ideas and practical tools for teaching temporal concepts. The concept of time is presented; the major studies of normal child development and how children come to understand time words and concepts are reviewed. Temporal disabilities (difficulties in learning the significance of sequence and time) are considered; and the evaluation of development is discussed in terms of tests. Specific suggestions are offered for teaching home, preschool, primary, and elementary school children. A bibliography annotates 61 entries; and a list gives sources and descriptions of 53 manipulative materials, two sets of programed materials, 10 filmstrips and transparencies, and 12 children's books. (DF)
AnmerkungenDimensions Publishing Company, San Rafael, California 94901.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: