Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJOHN, VERA
InstitutionYeshiva Univ., New York, NY.
TitelCOMMUNICATIVE COMPETENCE OF LOW-INCOME CHILDREN--ASSUMPTIONS AND PROGRAMS.
Quelle(1967), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCompensatory Education; Disadvantaged Youth; Educational Strategies; Educational Theories; Educational Trends; Intervention; Language Acquisition; Language Programs
AbstractTO NARROW THE LANGUAGE SKILLS GAP BETWEEN DISADVANTAGED AND MIDDLE CLASS CHILDREN IS A PRIMARY AIM OF MOST INTERVENTION PROGRAMS, ACTING ON THE THEORY THAT INCREASED LANGUAGE COMMAND LEADS TO INCREASED ABILITY IN ABSTRACT THINKING. HOWEVER, THERE IS A DIFFERENCE BETWEEN LANGUAGE AS A COMMUNICATIVE PROCESS AND LANGUAGE AS AN INTELLECTIVE PROCESS. RECOMMENDATIONS ARE THAT THE ROLE OF LANGUAGE IN THOUGHT NEEDS PRAGMATIC EXAMINATION, A SOCIOLINGUISTIC APPROACH TO LANGUAGE DEVELOPMENT SHOULD BE ATTEMPTED, AND EDUCATIONAL IDEOLOGY SHOULD BE DEVELOPED WITH A FOCUS UPON THE EDUCATION OF THE DISADVANTAGED. INTERVENTION PROGRAMS SHOULD BE REGULARLY EVALUATED AND IMPROVED AS MORE INFORMATION IS LEARNED ABOUT LANGUAGE AND COGNITIVE DEVELOPMENT. FILLING THE GAP IN LANGUAGE LEARNING IS NOT SOLELY A QUANTITATIVE MATTER. (MS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: