Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOLDS, JACK E.
InstitutionIowa State Education Association, Des Moines.
TitelTOTAL ART IN THE TOTAL SCHOOL.
Quelle(1967), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArt; Art Activities; Art Education; Art Products; Artists; Display Aids; Educational Environment; Exhibits; Libraries; Needs; Painting (Visual Arts); Sculpture; Small Schools; Visual Environment
AbstractA MORE STIMULATING ENVIRONMENT COULD BE PROVIDED IN MANY IOWA SCHOOLS IF EACH SCHOOL'S ART DEPARTMENT WOULD TAKE THE INITIATIVE AND PROVIDE THE NECESSARY LEADERSHIP FOR INTERNAL FACELIFTING PROJECTS. HOWEVER, IN SMALL RURAL SCHOOLS, WHERE SPECIAL ART TEACHERS ARE NOT AVAILABLE, THE CLASSROOM TEACHERS MUST FILL THIS VOID BY BEING CREATIVE AND IMAGINATIVE THEMSELVES. SOME SCHOOLS ARE USING REPRODUCTIONS OF THE CLASSIC WORKS OF ART FOR CREATING A BETTER VISUAL CLIMATE. GOOD ART DISPLAY AREAS INCLUDE HALLWAYS, AUDITORIUMS, CAFETERIAS, AND LIBRARIES. IF STUDENTS BECAME MORE AWARE OF THEIR TOTAL ENVIRONMENT BECAUSE IT WAS LIVELY AND REWARDING, PERHAPS THEY WOULD FEEL THE NEED TO BEAUTIFY THEIR COMMUNITY ENVIRONMENT. THIS ARTICLE APPEARS IN "MIDLAND SCHOOLS," NOVEMBER-DECEMBER 1967, PP. 18-19, 22. (ES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: