Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHARTLEY, HARRY J.
TitelECONOMIC RATIONALITY IN URBAN SCHOOL PLANNING--THE PROGRAM BUDGET.
Quelle(1967), (1 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCost Effectiveness; Educational Objectives; Educational Planning; Operations Research; Program Budgeting; Program Design; Program Evaluation; Program Improvement; Systems Analysis; Urban Schools
AbstractECONOMIC ANALYSIS SHOULD BE APPLIED TO SCHOOL PLANNING TO PROVIDE A GENERAL FRAMEWORK WITHIN WHICH EDUCATIONAL OBJECTIVES CAN BE ACCOMPLISHED IN THE MOST REASONABLE MANNER. SYSTEMS ANALYSIS METHODS INTEGRATE THE DIFFERING VALUES OF EDUCATORS INTO COMMON OBJECTIVES. SUCCESSFUL USE OF PROGRAM BUDGETING DEPENDS ON (1) PLANNING, STRUCTURAL DESIGN, AND PROGRAM DEFINITION, (2) PROGRAMMING, SYSTEMS ANALYSIS, AND BUDGETING, (3) INFORMATION SUPPORT, EVALUATION, AND PROGRAM REVISION. EXAMPLES OF PROGRAM BUDGETING IN URBAN SCHOOL SYSTEMS AND IN NONEDUCATIONAL SETTINGS ARE DISCUSSED AND A LIST OF ADVANTAGES OF THE PROGRAM BUDGET IN EDUCATION IS PROVIDED. THIS ARTICLE IS PUBLISHED IN "URBAN EDUCATION," VOLUME 3, NUMBER 1, P.39-51, 1967. (AF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: