Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inESBENSEN, THORWALD
InstitutionDuluth Public Schools, MN.
TitelPERFORMANCE OBJECTIVES.
Quelle(1967), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Design; Educational Objectives; Individualized Instruction; Instructional Innovation; Integrated Curriculum; Lesson Plans; Organizational Change; Performance Factors; Teacher Education; Teaching Methods
AbstractTHE IMPORTANCE OF EXPRESSING INSTRUCTIONAL OBJECTIVES IN TERMS OF OBSERVABLE STUDENT PERFORMANCE IS EMPHASIZED THROUGHOUT THIS REPORT. ONE SECTION, WHICH ILLUSTRATES PERFORMANCE CRITERIA IN THE TEACHING OF HAIKU, ARRANGES INSTRUCTIONAL OBJECTIVES UNDER THE HEADINGS OF CONTENT CLASSIFICATION, PURPOSE, CRITERION PERFORMANCE, SAMPLE TEST SOLUTION, TAXONOMY, CATEGORY, AND RESOURCES. IN AN ADDITIONAL SECTION THE EFFECT OF NEW INSTRUCTIONAL OBJECTIVES ON CURRICULUM IS DISCUSSED. IT IS FELT THAT AS INSTRUCTIONAL OBJECTIVES CHANGE THERE WILL BE AN INCREASING EMPHASIS ON INDIVIDUALIZED INSTRUCTION, SELF-DIRECTED LEARNING, AND THE INTEGRATION OF DISCRETE SUBJECT AREAS, AND THAT ADMINISTRATIVE AND CURRICULAR REFORMS WILL BE NEEDED. THE FINAL SECTION OF THE REPORT CONTAINS AN OUTLINE OF A SAMPLE TEACHER EDUCATION OBJECTIVE AND A TEST FOR THE RECOGNITION OF PERFORMANCE CRITERIA. (LB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: