Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGLASER, ROBERT
InstitutionPittsburgh Univ., PA. Learning Research and Development Center.
TitelOBJECTIVES AND EVALUATION--AN INDIVIDUALIZED SYSTEM.
[Report No.: REPRINT-24
Quelle(1967), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Standards; Curriculum Development; Educational Objectives; Evaluation Needs; Individualized Instruction; Measurement Objectives; Science Course Improvement Projects; Student Evaluation
AbstractTHE MOST IMPORTANT FACTOR IN IMPROVING EDUCATIONAL ATTAINMENT IS THE ANALYSIS AND SPECIFICATION OF EDUCATIONAL OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES. THE DEFINITION OF INSTRUCTIONAL OBJECTIVES FOR THE CURRICULUM DESIGNER, TEACHER, AND STUDENT SERVES AS A GUIDE FOR ATTAINING GOALS. WHEN INFORMATION ABOUT STUDENT PERFORMANCE IS THE BASIS FOR CURRICULUM DESIGN, STUDENT PERFORMANCE MUST BE DIAGNOSED BEYOND THE MEASUREMENT OF STUDENT STANDING WITHIN A GROUP. WORK NEEDS TO BE DONE IN DEVELOPING CRITERION-REFERENCED TESTS IN ORDER TO ASSESS THE OUTCOMES OF LEARNING. THIS ARTICLE IS A REPRINT FROM "SCIENCE EDUCATION NEWS," JUNE 1967. (MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: