Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWINN, MITCHELL; und weitere
InstitutionAmerican Association for Health, Physical Education, and Recreation, Washington, DC.; Smith, Kline and French Labs., Philadelphia, PA.
TitelDRUG ABUSE--ESCAPE TO NOWHERE.
Quelle(1967), (1 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdult Education; Audiovisual Aids; Bibliographies; College Science; Drug Addiction; Elementary School Science; Films; Health; Health Education; Instructional Materials; Narcotics; Public Health; Reference Materials; Secondary School Science
AbstractTHIS PUBLICATION IS A GUIDE TO EDUCATORS IN THEIR EFFORTS TO DEVELOP PROGRAMS TO COMBAT DRUG ABUSE. IT IS DESIGNED AS AN INFORMATION SOURCE, NOT A PLAN FOR TEACHING. MAJOR AREAS INCLUDED IN THE DOCUMENT ARE (1) A HISTORICAL PERSPECTIVE, (2) DRUGS OF ABUSE AND THEIR EFFECTS, (3) THE DRUG ABUSER AND METHODS OF THERAPY, (4) EDUCATION APPROACHES, AND (5) PROBLEMS OF ABUSER IDENTIFICATION. ALSO DISCUSSED ARE DRUG DISTRIBUTION, LEGAL CONTROLS, AND MEDICAL AGENCIES FOR ADDICTS. A FILM LIST, REFERENCE MATERIALS, A LIST OF TECHNICAL TERMS, A GLOSSARY OF SLANG TERMS, AND A DRUG ABUSE REFERENCE CHART ARE INCLUDED. THIS DOCUMENT IS AVAILABLE FOR $2.00 FROM THE NATIONAL EDUCATION ASSOCIATION, PUBLICATION-SALES DEPARTMENT, 1201 SIXTEENTH STREET, N.W., WASHINGTON, D.C. 20036. (DS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: