Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBERNEY, TOMI D.; JOHN, VERA P.
InstitutionYeshiva Univ., New York, NY. Ferkauf Graduate School of Humanities and Social Sciences.
TitelANALYSIS OF STORY RETELLING AS A MEASURE OF THE EFFECTS OF ETHNIC CONTENT IN STORIES. FINAL REPORT.
Quelle(1967), (90 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAmerican Indians; Blacks; Books; Childrens Literature; Demography; Ethnic Groups; Ethnic Relations; Evaluation; Language Skills; Low Income Groups; Prereading Experience; Preschool Children; Spanish Americans; Story Reading; Story Telling; Arizona; California; New Mexico; New York; South Dakota
AbstractTHE PURPOSE OF THE STUDY WAS TO EXAMINE THE PSYCHOLOGICAL IMPACT OF STORIES AND STORY BOOKS ON 142 PRESCHOOL CHILDREN INCLUDING 46 NEGROES (N.Y. AND CALIF.), 22 PUERTO RICANS (N.Y.), 10 MEXICANS (CALIF.), 16 SIOUX (S. DAKOTA) AND 48 NAVAJO (ARIZ. - N. MEXICO) BY MEANS OF STANDARDIZED RETELLING OF STORIES. A FURTHER AIM WAS TO DISCOVER PATTERNS OF LANGUAGE PERFORMANCE AMONG THE FIVE DIFFERING ETHNIC GROUPS. THE INVESTIGATORS RECRUITED AND TRAINED TWELVE RESEARCH ASSISTANTS OR LIBRARIANS WHO WERE COLLEGE STUDENTS. EACH LIBRARIAN WAS PROVIDED WITH A STANDARD KIT OF TEN BOOKS OF THREE TYPES (1) BOOKS OF ETHNIC IDENTIFICATION, (2) NON-VERBAL BOOKS, AND (3) CLASSIC CHILDREN'S BOOKS. DURING THE LAST PART OF THE PROGRAM, THE LIBRARIANS READ ABBREVIATED VERSIONS OF TWO SELECTED STORIES TO THE CHILDREN AND HAD EACH CHILD RETELL BOTH STORIES. IT SEEMED THAT THE INCLUSION OF ETHNIC BOOKS IS USEFUL IN A PROGRAM AIMED AT NON-WHITE CHILDREN. (COD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: