Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBARNETTE, W. LESLIE; MCCALL, JOHN N.
InstitutionState Univ. of New York, Buffalo.
TitelVALIDATION OF THE MINNESOTA VOCATIONAL INTEREST INVENTORY FOR VOCATIONAL HIGH SCHOOL BOYS, PART 1.
Quelle(1963), (67 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCareer Counseling; Ethnic Groups; Grade 12; Grade 9; High School Students; Males; Test Interpretation; Test Validity; Vocational Education; Vocational High Schools; Vocational Interests; New York; New York (Buffalo)
AbstractAN INVESTIGATION WAS MADE OF THE MINNESOTA VOCATIONAL INTEREST INVENTORY (MVII) PATTERNS AND VOCATIONAL ENROLLMENT TO AID IN THE SELECTION AND COUNSELING OF STUDENTS. OVER 1,000 HIGH SCHOOL BOYS IN THE 9TH AND 12TH GRADES WERE TESTED. A VARIETY OF VARIABLES WERE TESTED INCLUDING ETHNIC DISTRIBUTION. THE MVII WAS FOUND VALID IN SOME AREAS AND LACKING IN OTHERS. THE SUGGESTED CHANGES FOR THE MVII ARE TO LOWER THE TECHNICAL VOCABULARY LEVEL AND TO ELIMINATE THE KEYS IRRELEVANT TO VOCATIONAL CURRICULUMS. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: