Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCASAVANT, MARION; und weitere
InstitutionSyracuse City School District, NY.
TitelMATHEMATICS IN THE KINDERGARTEN.
Quelle(1959), (31 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Audiovisual Aids; Educational Media; Elementary Schools; Kindergarten; Mathematical Vocabulary; Mathematics; Mathematics Curriculum; Preschool Curriculum; New York; New York (Syracuse)
AbstractMATERIALS ARE PRESENTED WHICH EMPHASIZE INFORMAL LEARNING THROUGH SENSORY EXPERIENCES. SINCE MUCH OF THE CHILD'S ENCOUNTER WITH NUMBERS AT THIS LEVEL IS INCIDENTAL, THE INTENT IS TO PROVIDE A CONCRETE APPROACH FOR THIS AGE GROUP. THE FOLLOWING AREAS ARE COVERED--(1) SUGGESTED COUNTING ACTIVITIES, (2) GROUPING ACTIVITIES SUCH AS DANCING GAMES WITH PARTNERS, (3) LEARNING TO RECOGNIZE GROUPS OF 2, 3, AND 4 OBJECTS WITHOUT COUNTING, (4) LEARNING THE ORDINALS, FIRST, SECOND, THIRD, (5) TIME RECOGNITION, (6) FORM RECOGNITION SUCH AS GEOMETRIC SHAPES, (7) FRACTIONS, (8) MEASUREMENT, (9) COMPARISONS OF SIZE, AND (10) RELATED PERSONAL EXPERIENCES. THE OBJECTIVE IS TO ACQUAINT THE CHILDREN WITH MATHEMATICAL LANGUAGE.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: