Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/UrheberMariagrazia Contini
InstitutionUniversity of Bologna
TitelCategories and approaches to pedagogical problematisation.
QuelleIn: 1970-2221; doi:10.6092/issn.1970-2221/1457; Ricerche di Pedagogia e Didattica, Vol 1, Iss 1 (2006)(2006)
PDF als Volltext kostenfreie Datei
Spracheenglisch; italienisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
DOI10.6092/issn.1970-2221/1457
SchlagwörterEducation (General)
AbstractDuring the years in which Italian Society was heavily conditioned by the fascist regime and later by the tragedy of the war, Banfi based his perspective and university teaching on two fundamentals: from the theoretical point of view, he proposed a critical and anti-dogmatic theory of reason and from the ethical point of view, he asserted a free and profound humanism.
Erfasst vonBASE - Bielefeld Academic Search Engine
Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: