Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Martinsone, Baiba (Hrsg.); Jensen, Maria Therese (Hrsg.); Wiesner, Christian (Hrsg.); Zechner, Kerstin Angelika (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Teachers' professional wellbeing. A digital game based social-emotional learning intervention. |
Quelle | Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt (2024), 184 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-3-7815-6091-8; 978-3-7815-2636-5 |
DOI | 10.25656/01:29360 10.35468/6091 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-293607 |
Schlagwörter | Lehrer; Wohlbefinden; Profession; Forschung; Soziales Lernen; Emotionales Lernen; Stress; Belastung; Selbstwirksamkeit; Burnout-Syndrom; Lehrerbildung; Lehrberuf; Mental Health; Kompetenzentwicklung; Unterrichtsforschung; Berufsbildung; Pädagogische Psychologie; Spielerisches Lernen; Unterrichtsklima; Sozio-emotionaler Faktor; Programm; Implementierung; Videospiel; Intervention; Resilienz; Gesundheit; Interkulturelle Forschung; Internationaler Vergleich; Europa; Spanien; Lettland; Portugal; Norwegen; Litauen; Österreich |
Abstract | Teachers worldwide experience significant stress and burnout, impacting their health and the education systems. Recognizing the importance of social, prosocial, and emotional skills in education adds to this complexity. The European Policy Experimentation Project Teaching to Be (2021-2024) in Austria, Italy, Latvia, Lithuania, Norway, Portugal, Slovenia, and Spain, aimed to improve teacher wellbeing through innovative professional development. A digital game-based Online Wellbeing Course and a Teacher’s Handbook were developed in the project to enhance various aspects of teachers‘ professional wellbeing and organizational health. Using a mixed-methods research approach, it evaluated digital interventions on wellbeing, leading to tailored policy recommendations for enhancing teacher professional development and mental health. (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |