Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBreitschwerdt, Lisa (Hrsg.); Schwarz, Jörg (Hrsg.); Schmidt-Lauff, Sabine (Hrsg.)
TitelComparative research in adult education. Global perspectives on participation, sustainability and digitalisation.
QuelleBielefeld: wbv Publikation (2023), 167 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheErwachsenenbildung und lebensbegleitendes Lernen. Forschung & Praxis. 51
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-3-7639-7133-6; 978-3-7639-7132-9
DOI10.25656/01:28470 10.3278/9783763971336
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-284701
SchlagwörterBildungstheorie; Bildungsforschung; Vergleichende Bildungsforschung; Medienkompetenz; Bildungssystem; Digitalisierung; Politische Bildung; Humankapital; Globalisierung; Hochschulbildung; E-Learning; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Internationaler Vergleich
AbstractThe volume presents research that emerges from the 9th international Adult Education Academy (2022), which brings together researchers, students and practitioners from around the world to share perspectives comparatively. More than 80 participants from almost 20 different countries have exchanged, compared and expanded their individual knowledge and experience on adult learning and education. This volume consisting of eight contributions (including one fundamental article beforehand) assumes that globalisation affects national, regional and local levels of adult learning and education. Transformational relations are observed and analysed through the lens of participation, sustainability and digitalisation. All contributions apply an international comparative research approach to empirically investigate these areas with their upcoming needs. This approach takes place under consideration of comparison as a research method which not only grounds on a long tradition and relies on a set of rules and techniques, but also on an inner attitude and sensitivity with which we look at the world and its global needs while trying to understand. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: