Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenNiancai, Liu (Hrsg.); Zhuolin, Feng (Hrsg.); Qi, Wang (Hrsg.)
TitelEducation in China and the World.
Achievements and Contemporary Issues.
QuelleSingapore: Springer (2024), XXVI, 620 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3); PDF als Volltext kostenfreie Datei (4)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-981-99-5861-0
DOI10.1007/978-981-99-5861-0
SchlagwörterGrundbildung; Bildungsgeschichte; Bildungssoziologie; Psychische Gesundheit; Bildungspolitik; China; Bildungssystem; Technik; Berufsbildung; Bildungssystem; Bildungsentwicklung; Bildungspolitik; Internationaler Vergleich; Psychische Gesundheit; Hochschulbildung; Naturwissenschaftliche Bildung; Internationale Erziehung; Literaturanalyse; Mathematische Bildung; Naturwissenschaftliche Bildung; Berufsbildung; Hochschulbildung; Internationaler Vergleich; Technik; Überblick; China
Abstract"This open access book provides a comprehensive overview of education in China, covering 12 critical topics including basic education, higher education, professional education, STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) education, mental health education, and international education and excellence initiatives. Drawing from current research, theoretical literature, and real-life stories, this book examines the developmental trajectories, achievements, and best practices in the above-mentioned topics, to reflect realities of education transformation in China. It also incorporates a global comparison of key indicators to explore strengths of and gaps in Chinese education with its global counterparts. Setting its context in an ever-changing world, this book intends to explore conceptual support to develop 'a modern education system with Chinese features and world standards', to provide implications for further developing quality education in all sectors, and to promote understanding and inspire critical discussion on education development in China and around the world." [Abstract: Editors' information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: