Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaupichler, Matthias Carl; Aster, Alexandra; Schirch, Jana; Raupach, Tobias
TitelArtificial intelligence literacy in higher and adult education: A scoping literature review.
QuelleIn: Computers and education: artificial intelligence, 2022 (2022) 3, 15 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2666-920X
DOI10.1016/j.caeai.2022.100101
SchlagwörterInformationstechnologische Bildung; Systematic Review; Digitale Medien; Informations- und Kommunikationstechnologie; Künstliche Intelligenz; Neue Technologien; Hochschulbildung; Universität; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Literaturauswertung
Abstract"Since artificial intelligence (AI) is finding its way into more and more areas of everyday life, improving the AI skills of non-experts is important and will become even more relevant in the future. While it is necessary that children learn about the possibilities of AI at an early age, adults in higher education and beyond should also have at least a basic understanding of AI (i.e., AI literacy) to be able to interact effectively with the technology. To evaluate the current state of the literature on AI literacy in higher and adult education, a scoping literature review was conducted with the objective of identifying thematic foci and recent research trends. Ten research databases were searched and out of 902 initial records, 30 studies were identified using predefined eligibility criteria, whereof the content was evaluated in the review. The results indicated that research in this area is still in its infancy and needs refinement in terms of how to define AI literacy in adult education as well as what content should be taught to non-experts. Lastly, several recommendations for research and practice are derived from the results." [Abstract: Authors' information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Computers and education: artificial intelligence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: