Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCalovic Nenezic, Sanja; Krtolica, Milena; Jelic, Milica; Sekaric, Suzana
TitelPerceptions of students and teachers of the university of Montenegro on academic integrity.
Paralleltitel: Percepcije studentov in univerzitetnih uciteljev Univerze v Crni gori o akademski integriteti.
QuelleIn: CEPS journal, 13 (2023) 3, S. 75-104Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:27827 10.26529/cepsj.1589
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-278272
SchlagwörterFragebogenerhebung; Ehrlichkeit; Verhalten; Wahrnehmung; Hochschullehrer; Montenegro; Plagiat; Student; Universität; Verantwortung; Verhalten; Wahrnehmung; Wissenschaftliches Arbeiten; Wissenschaftsethik; Ehrlichkeit; Integrität; Plagiat; Verantwortung; Universität; Hochschullehrer; Wissenschaftliches Arbeiten; Wissenschaftliches Schreiben; Wissenschaftsethik; Integrität; Student; Montenegro
AbstractAt the University of Montenegro, increasing emphasis has recently been placed on academic integrity. Academic integrity is based on the principles of honesty, objectivity, openness, freedom in teaching and research, and responsibility to academia and society/the community. One of the basic principles of academic integrity is honesty. The present study is based on examining the perception of students and teachers of the University of Montenegro concerning different segments of academic honesty. The aim of the research was to examine ethical behaviour related to respect for someone else's work (using and referring to literature) and copying as well as using illicit means in exams. The research was conducted using quantitative research on a sample of 200 students and 50 teachers at the University of Montenegro. For this purpose, the authors used a Likert-type assessment scale. The findings suggest that the respondents understand the importance of academic integrity, that is, honesty as its principle, but that they do not recognise all of the segments that it covers in the same way. For example, different answers were received regarding the claim that students copy papers without paraphrasing, and despite the observed negative attitude towards the disciplinary procedure in both groups, teachers seem to lead in this attitude. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: