Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDignath, Charlotte; Fink, Jonathan; Kunter, Mareike
TitelReading persuasive texts affects preservice teachers' beliefs about cultural diversity in the classroom.
QuelleIn: Journal of teacher education, 73 (2022) 2, S. 188-200Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
DOI10.25656/01:26370 10.1177/00224871211002460
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-263708
SchlagwörterEinstellung (Psy); Vorurteil; Experiment; Lehrer; Vorurteil; Lehrer; Experiment; Klassengemeinschaft; Kultureller Unterschied
AbstractResearch has suggested that teachers' beliefs toward culturally diverse classrooms are affected during teacher education. Text reading, as one of the major learning activities in initial teacher education, is supposed to affect teachers' educational concepts and beliefs. We conducted two experiments to test the impact of reading a positively or negatively oriented persuasive text about diversity on preservice teachers' belief change. In Study 1 (N = 42), we found that belief change varied significantly as a function of the direction of the text condition, and that the reading of the texts led to a significantly stronger belief change if the text was in alignment with participants' prior beliefs. Study 2 (N = 57) revealed a middle-sized but nonsignificant moderator effect for prior knowledge (p = .08, eta p 2 = .06), suggesting that participants with more prior knowledge were less likely to be persuaded by the text. The results provide new insights into factors that may affect the development of preservice teachers' diversity beliefs. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of teacher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: