Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJiang, Yizhe; Wang, Qian; Weng, Zhenjie
TitelThe influence of technology in educating English language learners at-risk or with disabilities: a systematic review.
Paralleltitel: Vpliv tehnologije pri poucevanju anglescine ogrozenih ucencev ali ucencev s posebnimi potrebami: sistematicni pregled.
QuelleIn: CEPS journal, 12 (2022) 4, S. 53-74Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.25656/01:26101 10.26529/cepsj.1426
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-261011
SchlagwörterSystematic Review; Autismus; Einstellung (Psy); Wahrnehmung; Digitale Medien; Medieneinsatz; Autismus; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Schüler; Wahrnehmung; Computerunterstützter Unterricht; Behinderung; Lernerfolg; Schüler; Lernerfolg; Lernschwierigkeit; Computerunterstützter Unterricht; Unterrichtsmedien; Fremdsprachenunterricht; Englisch als Zweitsprache; Englischunterricht; Forschungsstand; Behinderung; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Einflussfaktor
AbstractWith the development of technology, the quantity and quality of electronic devices for students learning English as a second or foreign language (ESL/EFL) are on the rise, especially since the outbreak of the Covid-19 pandemic. To facilitate practices in English language education for students with special needs, the researchers conducted a systematic review of the empirical studies of technology tools for ESL/EFL students with learning difficulties published in the previous two decades. This paper presents the study selection process and findings of the review based on 16 peer-reviewed journal articles and one book chapter. The paper reveals the frequent mental and physical difficulties of English language learning and the typical technology tools employed in and out of class. More importantly, this paper discusses the roles of these technology tools in students' English language acquisition, specifically their effects on student learning outcomes and the students' perceptions toward them. With limited primary sources, this paper calls for more attention to the use of technology in English language learning of ESL/EFL students identified as at-risk and with learning disabilities and raises some implications for future research and instructional practices. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2024/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: