Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNarciss, Susanne; Körndle, Hermann; Dresel, Markus
TitelAccuracy of self-evaluation of competence.
How is it affected through feedback in a computer-based arithmetic training?
QuelleAus: Zumbach, Jörg (Hrsg.); Schwartz, Neil (Hrsg.); Seufert, Tina (Hrsg.); Kester, Liesbeth (Hrsg.): Beyond knowledge: the legacy of competence. Meaningful computer-based learning environments. Dordrecht: Springer (2008) S. 143-151
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN1-4020-8826-4; 978-1-4020-8826-1
DOI10.1007/978-1-4020-8827-8_21
SchlagwörterKompetenz; Selbstevaluation; Beeinflussung; Lernpsychologie; Selbstbewusstsein; Selbsteinschätzung; Beeinflussung; Experiment; Schüler; Selbstbewusstsein; Lernpsychologie; Lernerfolg; Kompetenz; Selbsteinschätzung; Selbstevaluation; Schüler; Lernerfolg; Feedback; Experiment; Einflussfaktor
AbstractThis study investigates how performance, self-efficacy strength and self-evaluation bias and accuracy develop. The learning environment is for the training of arithmetic competences using the computer-based training MatheWarp. To compare the effects of different types of feedback, four training sessions with two versions of MatheWarp were provided. The first version consisted of exercises followed by performance feedback. The second version offered effort-attributions as part of the feedback. Forty eight fifth-graders from two classrooms were assigned to these two training conditions on the basis of their pre-test performance. A third fifth grade class (n=23) served as a control group and received no specific training. Performance, self-efficacy strength, self-evaluation bias and accuracy were measured before and after the training sessions. Results show a performance enhancement in the training groups, whereas performance did not change in the control group. However, self-efficacy strength decreased in the group that used the second version of MatheWarp and in the control group; it increased in the group that used the first version. Self-evaluation accuracy decreased significantly in the training groups, whereas it remained almost constant in the control group. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: