Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Lyle, Sue |
---|---|
Titel | Narrative understanding: developing a theoretical context for understanding how children make meaning in classroom settings. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 32 (2000) 1, S. 45-63Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Entwicklungspsychologie; Kindesentwicklung; Lernsituation; Entwicklungspsychologie; Unterricht; Lernsituation; Sinnerfassung; Unterricht; Sprachverständnis |
Abstract | Drawing on research in several disciplines, the author examines recent developments in social and cultural approaches to understanding child development. The author argues the case for considering narrative understanding as a key aspect of meaning-making. The implications of this case are discussed in the context of educational research and classroom practice. (Abstract vom Verlag übernommen). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2001_(CD) |